Abonneren  Inloggen

Zo kun jij als bedrijf offline inspelen op de vraag naar personeel met behulp van reclame

23 juli 2024

Wanneer we het hebben over het zoeken van een nieuwe baan, dan is het eerste wat iedereen doet, het zoeken naar bepaalde vacatures die online te vinden zijn. Ontzettend handig, maar daarmee richt jij je vooral op de mensen die dringend op zoek zijn naar een baan. Wat nu als we je vertellen dat je door middel van het effectief inzetten van een offline reclamecampagne, bijvoorbeeld door advertenties in een plaatselijk dagblad, je ook mensen die momenteel op hun plek zitten, doet nadenken over een eventuele switch?

Wanneer we het hebben over het zoeken van een nieuwe baan, dan is het eerste wat iedereen doet, het zoeken naar bepaalde vacatures die online te vinden zijn. Ontzettend handig, maar daarmee richt jij je vooral op de mensen die dringend op zoek zijn naar een baan. Wat nu als we je vertellen dat je door middel van het effectief inzetten van een offline reclamecampagne, bijvoorbeeld door advertenties in een plaatselijk dagblad, je ook mensen die momenteel op hun plek zitten, doet nadenken over een eventuele switch? Omdat we ons goed kunnen voorstellen dat jij graag wilt weten hoe jij je zorg vacature het beste kunt invullen, zijn wij er om je te helpen. De kracht zit hem namelijk met name in het ‘raken’ van degene die je advertentie ziet of leest. 

Adverteren in lokale kranten 

Een van de meest effectieve manieren om offline in te spelen op de vraag naar personeel, is door te adverteren in lokale kranten. Deze kranten worden veel gelezen door de doelgroep die je wilt bereiken: mensen uit de directe omgeving van je bedrijf die op zoek zijn naar werk. Met een goed vormgegeven advertentie, waarin je de voordelen van werken bij jouw bedrijf benadrukt, trek je de aandacht van potentiële sollicitanten. Dit kan er dus ook voor zorgen dat je een of meerdere mensen weet te trekken die momenteel al een leuke job hebben, maar misschien door het lezen en zien van jouw advertentie, getriggerd zijn om eens te kijken naar de mogelijkheden. Stel dat je gaat verhuizen naar een andere stad en je wilt graag werken in Gelderland, dan is het wel prettig dat je op verschillende plekken leuke vacatures kunt tegenkomen.

Flyers en posters verspreiden 

Naast adverteren in kranten, kun je ook gebruik maken van flyers en posters om de vraag naar personeel kenbaar te maken. Plaats ze op strategische locaties, zoals supermarkten, scholen en sportscholen, waar veel mensen langskomen. Zorg ervoor dat de boodschap duidelijk en aantrekkelijk is, zodat potentiële werknemers geïnteresseerd raken en direct actie willen ondernemen. Daarbij is het bijvoorbeeld belangrijk dat je vooral visueel te werk gaat, aangezien veel mensen namelijk niet lezen. Zorg dat je iets kunt bieden dat aantrekkelijk is, bijvoorbeeld een welkomstbonus of soortgelijke andere voorwaarden. De kans dat je mensen dan weet te triggeren om verder te lezen of zelfs te laten reageren is vrij groot. 

De kracht van mond-tot-mondreclame 

Naast het plaatsen van advertenties, zien we ook dat mond-tot-mondreclame het goed doet. Want als we kijken naar wie nu de beste ambassadeurs voor je bedrijf zijn, dan zijn dat natuurlijk je werknemers. Zorg er dus voor dat je ze behandelt zoals je ook zelf behandeld zou willen worden, want hoe fijn is het dat er bijvoorbeeld op verjaardagen wordt gevraagd of een bepaalde vacature niet iets voor iemand is en er vervolgens ook wordt verteld hoe goed bepaalde zaken geregeld zijn binnen het bedrijf? Dit is natuurlijk nog veel beter dan een flyer met allerlei informatie.

 

Uw vacature insturen

Met een vacature op PRINTmatters bereikt u maandelijks bijna 15.000 grafische professionals. En dat voor slechts €150,- voor een hele maand.

Vacature insturen